Alltid fri frakt / 1-3 dagars leverans

Köpvillkor


Nöjda kunder är det som driver oss - är du nöjd är vi nöjda. Nedan hittar du köpvillkoren som gäller vid köp hos oss på PhoneLuxe. Vi har försökt göra dem så enkla och generösa som vi bara kan för att underlätta för dig! Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på support@phoneluxe.se


Frakt och leverans.


Vi erbjuder alltid fri standardfrakt inom Sverige och alla beställningar skickas med PostNord. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar om alla produkter finns i lager. Vid mindre beställningar levereras din order i dem flesta fall direkt i din brevlåda/brevinkast. I annat fall och vid större leveranser hämtas ordern vid PostNords närmaste utlämningsställe. Du blir aviserad via sms eller brev-avi så snart varorna har kommit fram till ditt utlämningsställe.


Betalning.


Hos PhoneLuxe handlar du endast med säkra och kända betalningsalternativ för din säkerhet. Vi tar inte ut någon avgift för något av betalningsalternativen.


Privat:
- Som privatperson betalar du via antingen Swish eller Klarna Checkout och kan då välja att betala med avgiftsfri faktura, delbetalning, bankkort (VISA, Mastercard, American Express), internetbank eller Klarna Direkt.


Företag:
- Företag betalar via Klarna Checkout och kan då välja att betala mot avgiftsfri faktura 30 dagar och kortbetalning (VISA, Mastercard, American Express).


Ångerrätt och öppet köp.


Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Förpackningen till produkten måste även returneras för att returen ska kunna godkännas. Självklart får du prova varan, men det bör göras med försiktighet och utan att förstöra förpackningen. PhoneLuxe.se tillämpar distans- och hemförsäljningslagen. Är varan inte i oförändrat skick har PhoneLuxe rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp.


Produkter och produktkategorier som av hygienskäl undantas från ångerrätten om plomberingen är bruten:
- Alla typer av in ear-hörlurar (d.v.s. hörlurar som sätts inuti örat)
- Med ovan liknande eller jämförbara produkter


Reklamation.


Har du råkat ut för en defekt vara eller en felleverans? Hör av dig till oss på support@phoneluxe.se snarast så hjälper vi dig. Spara den reklamerade produkten tills felet är åtgärdat, vi kan inte hantera ärendet om produkten är slängd eller återvunnen. Skicka med en bild på skadan för snabbast möjliga hantering av ärendet. Vid en godkänd reklamation eller felleverans står vi självklart för din returfrakt.


Ni har alltid 12 månaders garanti på alla köp hos PhoneLuxe.


Reklamationsrätten och garanti på produkterna gäller om dessa är felaktigt tillverkade eller inte fungerar som dem är avsedda. Skador som uppstår vid användning eller montering, slitage, felaktigt applicerade skärmskydd eller liknande går ej att reklamera.


Personuppgifter & cookies.


Vi tar din personliga integritet på nätet på största allvar. Därför följer vi dataskyddsförordningen GDPR som gäller inom EU.


Force majeure.


Händelser utanför PhoneLuxes makt skall hänföras till force majeure vilket leder till att PhoneLuxes frias från förpliktelser i ingångna avtal. Händelser som räknas dit är exempelvis krig, naturkatastrofer, arbetsmarknadskonflikter, myndighetsbeslut samt därmed jämförbara händelser utanför PhoneLuxes kontroll, vilka ej skäligen kunnat förutses.